PUDING SAGU SKOTENG GULA MELAKA
Annaqawina
Annaqawina
  • Rate this recipe!
  • Your rating
Overall rating 0 0 ratings

Ingredients

  • 2 masak bagai...hehe..Pagi tadi nampak Kak Ummi tayang, cadang nak buat lompat tikam sagu, tapi bila tengok ada yang lebih senang, kita pun pilih jalan mudah le kan..nak senang
  • 2 tadi masa berbuka, buatnya pagi
  • 300 gm sagu biji
  • 2.5 liter air
  • air
  • 40 gm chaca skoteng
  • 2.5 liter dan bila telah mendidih, basuh sagu dan terus masukkan ke dalam air. (mesti masukkan ketika air mendidih ya). Kacau hingga jernih dan tuang ke dalam tapis. Lalukan sagu di bawah air paip untuk buang kanjinya sambil dikacau-kacau.
  • 2 ketul gula melaka bersama air, ikut banyak mana kita nak, Ana campurkan beberapa sudu gula pasir, dah hancur, tapis & sejukkan
  • 2 kat belakang tu pun dapat dari jauh kan..terima kasih tak terhingga..hanya Allah jua yang membalasnya..SELAMAT MENCUBA..

Instructions

Comments

Log in or Register to write a comment.