Pastry/Crust/Tart Shell
Annaqawina
Annaqawina
  • Rate this recipe!
  • Your rating
Overall rating 0 0 ratings

Ingredients

  • 2 ada yang nak mencuba ya..Crust utk cheesetart yang Ana jual sehari
  • 2 tu memang guna resepi ni. Pernah tgk Kak NAZ COSK buat crust guna respi Alex Goh..gunala mana
  • 2 kat FB Kongsi Resepi pd awalnya kemudian bila masing
  • 2 dah boleh buat, makin lama makin hilang
  • 2 ni Kalau ada nama tuan, sekurang
  • 2 nya dapat jugak kita berterima kasih kepada empunya yang berkongsi. Tak semua boleh kongsi apa yang dia ada kan, nak
  • 2 kalau orang tu terpaksa keluarkan duit pergi belajar kat mana
  • 2 kelas dengan chef ke kan..kita dapat secara menggoogle je, senang sungguh kan..Acuan untuk buat crurt ni mcm dlm gambar atas mesti ada tau..Apa
  • 2 kan ada yg pernah try..Untuk cara
  • 2 tu Ana buat lebih kurang macam resepi Kak Ita jugak
  • 250 g mentega Buttercup
  • 120 g gula ising
  • 2 biji telur gred B
  • 480 g tepung gandum (kalau lembik tambh tepung lg)
  • 2 kan doh sebesar ibu jari & tekan ke dalam acuan tart, biar sekata, potong tepinya dengan pisau agar rata, cucuk dasarnya dengan garfu.
  • Buat sampai habis & bakar menggunakan suhu 170'C lebih kurang 15-20 minit@sehingga masak (warna perang

Instructions

Comments

Log in or Register to write a comment.