4 RAMADHAN 1434H : FRUIT TART & TART SHELL
Annaqawina
Annaqawina
  • Rate this recipe!
  • Your rating
Overall rating 0 0 ratings

Ingredients

  • 2 yang nak resepi, jadi saya kongsikan mana yang sempatla.
  • 2 saya nnt dicabut satu persatu baru makan..pelik
  • 2 kan tangan siapkan crust dulu ya, boleh simpan lama kalau nak guna raya ni sempat lagi, tak nak buat sendiri boleh tempah dengan saya ya.ada 2 saiz tersedia, 4.5cm
  • 5.25 cm. Cukup mudah kalau nak buat cheesetart atau fruit tart ya.
  • 2 ada yang rajin, boleh buat untuk jamuan berbuka atau hari raya nanti. Resepi kastard pulak dari blog Kak So Fea, terima kasih ye kak, memang suka sgt resepi ni, dah lama jugak guna untuk jualan ni, cuma nak jadikan elok terbentuk dan licin serta lembut lepas dimasak tu ada caranya. Jom kita tengok... RESEPI TART SHELLSumber
  • Bahan-bahan : 250g mentega Buttercup
  • 120 g gula ising
  • 2 biji telur gred B
  • 480 g - 500g tepung gandum (masukkan sdkt
  •  
  • Bahan-bahan
  • 1 liter susu segar

Instructions

Comments

Log in or Register to write a comment.