Sambal

Sambal

  • 11 Recipes
Sambal Petai Udang Kering Busyuk Yang Mantop

Sambal Petai Udang Kering Busyuk Yang Mantop

kalau belum boleh lah try resepi sambal petai ni jom, memang sedap, cuma nya agak busyuk sikitlah kalau ada yang tak tahan tu sabo je ye, tapi orang muda memang tak gemo ni tapi kalau untuk orang veteren mesti tak nak lepas peluang kalau ada menu ni di gerai atau di mana-mana restoren kan
Sambal Bilis Rangup Kaknoor

Sambal Bilis Rangup Kaknoor

Baru ni kaknoor beli sambal bilis rangup ni kat satu tempat, memang nampak macam teringin sebab tulis kat luar bekas tu sambal goreng bilis rangup, bila dah makan memang sedap dan biasa lah bila beli tu sedikit tak cukup lah pulak, jadi anak-anak suruh mama nya buat sebijik macam yang beli, mama nya ni pun suka jugak mencuba jadi try lah gitu gini, agak agak je buat macam resepi kat atas, ALHAMDULILLAH anak-anak cakap sebijik macam yang beli hehe, boleh lah tu kan, boleh jual kot kan hahaha
Sambal Tahu

Sambal Tahu

sepertinya sich sambal bawang terasi aja. Untuk membuat sambal tahu ini. Terakhir bejek tahu goreng ke dalam sambal hingga tercampur rata
Sambal Pete Teri

Sambal Pete Teri

Nah bagi penyuka pete, ini dia resep sambal pete dan teri yang layak dicoba. Hmmm pastinya puas deh kalau menyantap sambal pete buatan sendiri
Sambal Goreng Krecek & Udang

Sambal Goreng Krecek & Udang

adalah sambal goreng krecek yang merah dan pedas. Tapi karena Yodha juga suka sama krecek atau kulit sapi, sekarang kalau masak sambal goreng aku bikin merah menggoda penampilannya
Sambal Udang Kering

Sambal Udang Kering

Biasanya kalau buat sambal begini, Amie masak lebih. Lagi pun sambal ini boleh dimakan dengan apa sahaja
Sambal Ikan Yang Simple Dimple!

Sambal Ikan Yang Simple Dimple!

Sebelum tu, sempat masak sambal ikan dan letak bawah tudung saji. Sambal ikan yang Amie olah ini ikut resepi MIL
Resep Sambal Cibiuk Khas Garut Pedas Sedap

Resep Sambal Cibiuk Khas Garut Pedas Sedap

Resep Sambal Cibiuk Khas Garut Pedas Sedap – Sambal cibiuk atau juga disebut sambal hijau dan sambal dadakan adalah hidangan pelengkap khas warga Garut, Jawa Barat yang sengaja disajikan sebagai cocolan pedas sedap untuk berbagai menu utama yang dihidangkan
Sambal Cencaluk Belimbing Buluh

Sambal Cencaluk Belimbing Buluh

Amie sempat sediakan ikan bakar dengan pencecahnya iaitu Sambal Cencaluk Belimbing Buluh. Ternyata Sambal Cencaluk Belimbing Buluh memang cukup lazat dinikmati bersama ikan bakar dan nasi panas