Tempura recipes

Tempura Bawang Bombay

Tempura Bawang Bombay

Masih ada tepung tempura Sriboga yang udah ke buka. teman-teman yang beli tepung tempura dari aku, menanyakan bisa buat apa saja tepung tempura Sriboga ini selain untuk membuat udang
Resep Tempura Udang Gurih, Renyah, Kriuk-kriuk

Resep Tempura Udang Gurih, Renyah, Kriuk-kriuk

Resep Tempura Udang Gurih, Renyah, Kriuk-kriuk – Seringkali, banyak orang ingin mencoba mempraktekkan beberapa jenis masakan yang datang dari luar seperti, resep tempura udang
Tempura Sayur Dan Onion Rings

Tempura Sayur Dan Onion Rings

Hari ni kak Noor nak kongsikan satu resepi yang mudah yang jarang kita buat sebab biasa lah resepi ni selalunya terdapat di restoren makanan segera, tapi kali ni akak nak kongsikan cara membuat onion rings dan tempura sayur ni, sebenarnya tak susah pun kalau kita buat sendiri dan rasa nya lebih terjamin kehalalan dan kebersihan nya, resepi ni akak ambik dari anak kak Noor, Maisarah yang dah dua kali buat, tapi kali ni mama Maisarah yang buat hahaa
Ebi Tempura

Ebi Tempura

Hari ini saya buat tayangan EBI TEMPURA @ UDANG TEMPURA. Assalammualaikum dan Salam Sejahtera. Saya ni kalau dengan udang, pantang sikit
Tempura Ala Jepang

Tempura Ala Jepang

Tempura udang yang renyah gurih. paling suka yang tempura. Nah dulu tuch kalau udah makan tempura Jepang ini
Tempura Sayur With Sos Pedas

Tempura Sayur With Sos Pedas

Selamat pagi untuk semua nya, pagi ni kaknoor nak kongsikan resepi yang mudah lagi iaitu tempura sayur ikut versi kita lah ya, biasa nya kat restoren Jepun selalu nya memang ada lah segala jenis tempura ni, tapi kali ni kaknoor nak kongsikan hanya tempura sayur, rasa nya memang boleh jugak kalau kita nak tempurakan udang ke sotong atau apa-apa dengan bancuhan tepung ni, sebab kita yang buat kan
Tempura Jamur

Tempura Jamur

Kali ini menjawab beberapa pertanyaan teman via email yang menanyakan variasi menu dari tempura selain udang bisa untuk menggoreng apa saja
Tempura Pisang

Tempura Pisang

Akhirnya aku teringat masih punya sisa tepung tempura Jepang yang aku buka Lebaran kemaren. jadi kepikiran buat tempura manis
TEMPURA, MEMBUATNYA TAK SESIMPEL YANG KITA KIRA

TEMPURA, MEMBUATNYA TAK SESIMPEL YANG KITA KIRA

Tempura yang crunchy dan lezat. Tempura, seperti makanan lainnya bisa dibawa kemana kita. Tempura sebenarnya versatile yakni bisa di sajikan secara flaky atau beremah, bisa juga tidak
Tempura Sayuran

Tempura Sayuran

Banyak teman yang membeli tepung tempura dari aku menanyakan fungsi tepung ini selain untuk menggoreng udang
Tempura Sosis & Kentang

Tempura Sosis & Kentang

akhirnya aku kasih adonannya dari tepung tempura aja yang mudah. setelah di celup adonan sosisnya ke adonan tempura
Peria & Terung Goreng Tempura

Peria & Terung Goreng Tempura

Jom ratah sayur-sayuran goreng tempura. Amie tambahkan serbuk kari dengan jintan manis dalam adunan tepung tempura
Cara Membuat Tempura Udang Enak

Cara Membuat Tempura Udang Enak

Resep Masakan - Cara Membuat Tempura Udang. Tempura Udang dengan bentuk yang sederhana, enak dan praktis ini bernama Cara Membuat Tempura Udang
Oseng Terong & Tempura Sosis

Oseng Terong & Tempura Sosis

lauknya tempura sosis. goreng sosis aja di lapis tepung tempura yang ku jual. jadi dech tempura sosi buat yodha