Telur ikan recipes

Resep Telur Ikan Masak Woku khas Manado

Resep Telur Ikan Masak Woku khas Manado

Pernah coba hidangan yang satu ini “TelurIkan masak Woku”. pelelangan ikan yaaa banyak lah. Biasanya telurikan yang suka di masak seperti ini adalah
Telur Ikan Terubuk Masin Goreng Berasam

Telur Ikan Terubuk Masin Goreng Berasam

Dinner pun sebelum maghrib dah selesai jugak, jadi malam masa santai-santai lah, menu telurikan masin ni pun dah habis sebenarnya minggu lepas punya menu heee , asyik lupa je nak update, jadi memang dah tak dapat nak ambik bau, jamu mata saja lah ya
Telur Ikan Masin Goreng Berasam

Telur Ikan Masin Goreng Berasam

Kemudian panaskan sedikit lagi minyak dan goreng lah bawang besar,cili besar dan cili padi sehingga layu,masukan sedikit air asam jawa yg agak pekat,kacau rata dan letakan di atas telurikan tadi,rasanya pasti lah
Telur Ikan Lomak Cilipadi & Pegaga Juga Betik

Telur Ikan Lomak Cilipadi & Pegaga Juga Betik

Masukan separuh lagi santan bersama dengan telurikan,kacau sampai mendidih dan telur masak masukan pegaga,tak perlu lama pegaga di atas api sebaik masuk pegaga dah boleh tutup api tapi pastikantelurikan dah lembut ya
Telur Ikan Masak Asam Serai

Telur Ikan Masak Asam Serai

TelurIkan Masak Asam Serai ini sebenarnya agak lama tersimpan dalam folder, sebelum Amie berangkat ke Tawau lagi
IKAN KUKUS DENGAN TOFU TELUR

IKAN KUKUS DENGAN TOFU TELUR

Terimakasih juga untuk pembaca yang sudi singgah dan mencuba resepi yang saya kongsikan di sini. Lumur ikan dengan bahan perap dan ketepikan seketika
Telur Ikan Terubok Masin Masak Lemak Kuning

Telur Ikan Terubok Masin Masak Lemak Kuning

Selamat petang untuk semua nya, hari ni kak noor nak kongsi menu yang jarang kita jumpa, iaitu telurikan terubuk masin ni, telur ni kaknoor dapat dari Kucing masa anakanda akak kesana, dah diaorang tanya nak pesan apa, memang telurikan lah sebab kat Brunei ni memang payah jugak nak dapat telur ni, dok terperap dalam petiais tak ingat langsung nak masak, hari ni hari telur agak nya, Memang terbaik lah telur ini sebab itu lah mahai bebeno kalau nak beli padan lah dengan harga dia tu sebab memang sedappp
KARI TELUR IKAN

KARI TELUR IKAN

KARI TELURIKANSumber. keluarkan telur itu daripada kantongnya untuk mengelakkan bau hanyir ketika dimasak
Resep Ikan Saus Telur Asin

Resep Ikan Saus Telur Asin

Masukkan kuning telur asin. Lumuri ikan dengan air jeruk lemon, garam, dan. Celupkan ikan dibahan pelapis
TELUR IKAN TENGGIRI MASAK KUNYIT

TELUR IKAN TENGGIRI MASAK KUNYIT

Bagi penggemar telurikan tenggiri, jomlah rasai keenakannya. Goreng telur dengan sedikit minyak di atas kuali leper dan balik-balikkan
TELUR IKAN DURI MASAK KUNING

TELUR IKAN DURI MASAK KUNING

Dari sekecil-kecil telurikan, sampailah segodang godang saiz. Masukkan telur yang telah dikukus, kacau rata
KARI TELUR IKAN DURI@MAYONG

KARI TELUR IKAN DURI@MAYONG

Telurikan duri atau sesetengah tempat menyebutnya ikan mayong sangat sedap kalau di masak kari atau masak lemak
caviar telur ikan langka termahal didunia

caviar telur ikan langka termahal didunia

caviar telurikan langka termahal didunia - caviar adalah telurikan langka termahal dan terlezat didunia, caviar hitam yang berasal dari ikan sturgeon adalah makanan khas dari rusia, kazakhtan, iran dan negara negara didaerah teluk kaspia, yang biasa disajikan pada pesta kalangan atas atau kerajaan, sedangkan caviar merah berasal dari ikan salmon, sangat populer di amerika
Gulai Ikan Salai dan Telur

Gulai Ikan Salai dan Telur

Resep Gulai Ikan Salai dan Telur. Tapi karena sekarang nggak pernah ada lagi daun singkong dijual, jadinya pakai telur aja
Cara Memasak Telur Ikan Goreng Tepung Gurih dan Renyah

Cara Memasak Telur Ikan Goreng Tepung Gurih dan Renyah

Resep TelurIkan Goreng Tepung Gurih dan Renyah – Selain ikan dan kepalanya yang biasa dijadikan berbagai aneka masakan sedap ternyata telurikan juga dapat diolah menjadi difangan makanan lezat seperti racikan masakan dari bahan dasar telurikan yang akan kita ulas langkah pembuatannya dalam artikel ini