Masak ikan mata besar recipes

Masak Cuka Ikan Tongkol Pelaris Nasi

Masak Cuka Ikan Tongkol Pelaris Nasi

DAH lama rasa nya kaknoor tak letak entry makanan kan, hari ni dah tak larat nak posa dah, kak noor nak jamu mata adik-adik semua dengan ikanmasak cuka ni, ikan ni memang kegemaran orang-orang utara, terutama nya Kedah lah, ikan ni jugak di namakan jeruk ikan atau ikanmasak cuka sinonim nya, kalau kat umah akak kalau masak ni memang terlajak laris ni, apa lagi kalau ada kacang panjang yang ranggup di masukkan dalam masak cuka tu, boleh jugak tak letak kacang, ikut fav masing-masing lah
Ikan Tongkol Masak Singgang

Ikan Tongkol Masak Singgang

Pejam mata pun boleh siap masakikan singgang. Hidangan ringkas ini walaupun pada pandangan anak-anak tidak sesedap ayam goreng dan yang sewaktu dengannya, tetapi di mata orang lama yang mementingkan kesihatan, inilah salah satu menu yang menjadi pilihan
Masak Lemak Ikan & Belimbing Buloh

Masak Lemak Ikan & Belimbing Buloh

Tumbuk halus bawang besar, cili padi, cili merah dan kunyit hidup. So untuk lunch saya masak lauk ketam untuk my husband, udang kertak goreng dan masak lemak ikan untuk diri sendiri
Ikan Ekor Kuning Masak Brengkes

Ikan Ekor Kuning Masak Brengkes

dari mana dapat namanya, sebab pernah dengar mataikan ni bulat besar macam mata Uji Rashid. Kembung kecik ke kembung besar
Ikan Jenahak Masak Tempoyak

Ikan Jenahak Masak Tempoyak

Baringlah sama, dan mata pun terlelap. Nak masak apa dengan ikan jenahak nan seekor ini. Jom masak. Tiba-tiba tersedar, teringat sedang rendam ikan di sinki
KUIH SAGU MATA IKAN

KUIH SAGU MATA IKAN

KUIH SAGU MATAIKANResepi. Dulu tiap2 hari bonda saya memang rajin buat sarapan pagi , 2 loyang sekali masak. Bila anak2 dah besar dan muda belia, dia kata dah malas nak buat. 1 cawan sagu mataikan. 2 hari bonda saya memang rajin buat sarapan pagi , 2 loyang sekali masak. 2 dah besar
Sambal Ikan Yang Simple Dimple!

Sambal Ikan Yang Simple Dimple!

Sebelum tu, sempat masak sambal ikan dan letak bawah tudung saji. Kalau Amie masak di kampung, memang habislah bahagian perutnya yang berlemak tu Amie ratah
GULAI IKAN KAKAP

GULAI IKAN KAKAP

Udah lama nih ga uplod poto masakan. "Sesungguhnya kalian mengerjakan amalan (dosa) dihadapan mata kalian tipis seperti rambut, namun kami (para sahabat) yang hidup dimasa Nabi shallallahu'alaihi wa sallam menganggap dosa semacam itu seperti dosa besar
Resep Ikan Tuna Bumbu RW

Resep Ikan Tuna Bumbu RW

Masukkan air dan masak hingga tuna matang. Singkat ceritanya lagi, beberapa hari kemudian saya memasaknya sendiri dengan
Resepi Ikan Bakar Portugis

Resepi Ikan Bakar Portugis

Sudah ada idea untuk masak juadah berbuka petang ni. Sumber Cuci Mata. Ikan Bakar/Panggang Portugis. Saya sendiri pun selalu jem tak tau nk masak apa
Pempek Ikan Dori

Pempek Ikan Dori

Masak hingga matang. Nyalakan kompor masak dengan api kecil sampai adonan menjadi seperti vla, Terakhir masukkan minyak, aduk rata Matikan
Telur Ikan Terubuk Masin Goreng Berasam

Telur Ikan Terubuk Masin Goreng Berasam

RESEPI nya memang mudah sangat pun, jom cek freezer masing-masing ada tak telur ikan ni, kalau takde don worry boleh gantikan dengan ikan masin apa-apa pun, atau boleh jugak guna ikan bilis, sebab kita yang buat dia kan, apa-apa pun terletak di tangan tukang masak je
AYAM MASAK LEMAK CILI API (Tanpa Santan)

AYAM MASAK LEMAK CILI API (Tanpa Santan)

Walau kadangkala kepedasan kuahnya boleh menjuraikan air mata si pemakan namun dek kerana terlalu sedap juraian air mata tidak dihiraukan
Kailan Ikan Masin

Kailan Ikan Masin

Ada beberapa cara memasak sayur kailan bersama ikan masin ni. dan perkembangan mata dengan baik. yang diperlukan untuk tumbesaran dan perkembangan tisu,