Cara masak ikan mata besar recipes

Masak Cuka Ikan Tongkol Pelaris Nasi

Masak Cuka Ikan Tongkol Pelaris Nasi

Cara membuat. DAH lama rasa nya kaknoor tak letak entry makanan kan, hari ni dah tak larat nak posa dah, kak noor nak jamu mata adik-adik semua dengan ikanmasak cuka ni, ikan ni memang kegemaran orang-orang utara, terutama nya Kedah lah, ikan ni jugak di namakan jeruk ikan atau ikanmasak cuka sinonim nya, kalau kat umah akak kalau masak ni memang terlajak laris ni, apa lagi kalau ada kacang panjang yang ranggup di masukkan dalam masak cuka tu, boleh jugak tak letak kacang, ikut fav masing-masing lah
Ikan Tongkol Masak Singgang

Ikan Tongkol Masak Singgang

Cara. Pejam mata pun boleh siap masakikan singgang. Hidangan ringkas ini walaupun pada pandangan anak-anak tidak sesedap ayam goreng dan yang sewaktu dengannya, tetapi di mata orang lama yang mementingkan kesihatan, inilah salah satu menu yang menjadi pilihan
Masak Lemak Ikan & Belimbing Buloh

Masak Lemak Ikan & Belimbing Buloh

CaraMemasak. Tumbuk halus bawang besar, cili padi, cili merah dan kunyit hidup. So untuk lunch saya masak lauk ketam untuk my husband, udang kertak goreng dan masak lemak ikan untuk diri sendiri
Ikan Ekor Kuning Masak Brengkes

Ikan Ekor Kuning Masak Brengkes

Cara. dari mana dapat namanya, sebab pernah dengar mataikan ni bulat besar macam mata Uji Rashid. Kembung kecik ke kembung besar
Cara Memasak Pindang Ikan Patin Sedap Maknyus

Cara Memasak Pindang Ikan Patin Sedap Maknyus

Olahan masakan dari ikan patin ini adalah sajian masakan sedap ala Palembang yang dibuat dengan langkah mudah dan sederhana yaitu dengan hanya merebus ikan patin bersama larutan bumbu halus dan penyedap sampai matang
Cara Memasak Tongseng Ikan Tuna Gurih Sedap Nikmat

Cara Memasak Tongseng Ikan Tuna Gurih Sedap Nikmat

Cara membuatnya ada perlu memanaskan minyak goreng kemudian goreng ikan hingga matang di sisi lain Anda bisa mengemis bumbu yang telah anda photo sampai tercium harum kemudian tuangkan tomat yang telah anda blender ke dalam bumbu tumis
Ikan Jenahak Masak Tempoyak

Ikan Jenahak Masak Tempoyak

Cara. Baringlah sama, dan mata pun terlelap. Nak masak apa dengan ikan jenahak nan seekor ini. Jom masak. Tiba-tiba tersedar, teringat sedang rendam ikan di sinki
CARA MASAK NASI DAGANG NOXXA 8 MINIT

CARA MASAK NASI DAGANG NOXXA 8 MINIT

Ini kongsi caramasak nasi dagang saja ya, bukan sekali dengan gulai ikan tongkol. Ingat sekali dulu, tolong bonda masak nasi dagang ni, bangun awal tau semata- mata nak kukus sebab nak buat untuk makan pagi kan
Resep Tekwan Ikan Tengiri Palembang dan Cara Membuatnya

Resep Tekwan Ikan Tengiri Palembang dan Cara Membuatnya

Masak hingga tekwan matang dan mengapung lalu angkat dan tiriskan. Tidak seperti bakso yang adonannya terbuat dari tepung terigu, resep masakan seafood ini menggunakan tepung sagu sehingga rasanya memang benar benar beda dengan resep masakanikan yang berasal dari daerah lain
Sambal Ikan Yang Simple Dimple!

Sambal Ikan Yang Simple Dimple!

Cara. Sebelum tu, sempat masak sambal ikan dan letak bawah tudung saji. Kalau Amie masak di kampung, memang habislah bahagian perutnya yang berlemak tu Amie ratah
GULAI IKAN KAKAP

GULAI IKAN KAKAP

Cara membuat. Udah lama nih ga uplod poto masakan. "Sesungguhnya kalian mengerjakan amalan (dosa) dihadapan mata kalian tipis seperti rambut, namun kami (para sahabat) yang hidup dimasa Nabi shallallahu'alaihi wa sallam menganggap dosa semacam itu seperti dosa besar
Resep Ikan Tuna Bumbu RW

Resep Ikan Tuna Bumbu RW

Cara membuat Ikan Tuna Bumbu RW. Masukkan air dan masak hingga tuna matang. Singkat ceritanya lagi, beberapa hari kemudian saya memasaknya sendiri dengan
Resepi Ikan Bakar Portugis

Resepi Ikan Bakar Portugis

CARA - CARA. Sudah ada idea untuk masak juadah berbuka petang ni. Sumber Cuci Mata. Ikan Bakar/Panggang Portugis