Ayam goreng ala thai recipes

MIE GORENG ASAM PEDAS ALA THAI

MIE GORENG ASAM PEDAS ALA THAI

- Masukkan udang, fillet ayam dan kekian. Pake embel-embel special untuk aku dan suami ya karena mie goreng ini cukup pedas, setidaknya buat aku ya
KARI AYAM HIJAU ALA THAI

KARI AYAM HIJAU ALA THAI

Goreng tanpa minyak biji ketumbar, jintan putih dan lada sulah. Hari ini ada sedikit ruang, bolehlah masukkan gambar dan resipi kari ayam hijau alaThai bagi yang ingin mencubanya
NASI GORENG ALA THAI

NASI GORENG ALA THAI

Ayam atau seafood - terpulang nak guna apa. So resepi nasi alathai ni memang resepi sue tersendiri yang di guna di restoren dahulu
Ayam Basil ala Thai

Ayam Basil ala Thai

hidangkan bersama nasi hangat dan telur goreng. gee kongsikan dalam Saji April adalah resipi Ayam Basil alaThai
Daging Goreng ala Kaprau

Daging Goreng ala Kaprau

Kemudian masukkan kicap manis dan sos cili dan terus goreng. Assalamualaikum. Semalam sesuatu telah terjadi
Ayam Pedas Manis Ala Kung Pao  Chicken

Ayam Pedas Manis Ala Kung Pao Chicken

Kalau resep-resep Kung Pao Chicken yang aku lihat itu ayam di tumis aja, tapi kalau di Horapa resto itu kayak di balut tepung tipis luarnya dan di goreng, jadi ada lapisan crunchy lembutnya
Ayam Ala Bali

Ayam Ala Bali

Gorengayam sehingga masak tapi jangan terlalu kering. Minyak untuk menggoreng. Ayam ni saya set kan menjadi lauk dengan Nasi Lemak Tumis yang sangat sedap itu
SOTONG HIJAU ALA THAI

SOTONG HIJAU ALA THAI

Lima daripadanya saya belum kongsikan di sini manakala yang lain-lain seperti Ayam Maharani, Daging Badami, Ikan Kembung Bersos Thai, Kari Ketam Kerala, Urap Jantung Pisang Lada Hitam, Karipap Apam Durian, Puding Pisang Karamel dan Lopes Sagu Ubi Kayu telah pun ada dalam posting terdahulu
DAGING MERAH ALA THAI

DAGING MERAH ALA THAI

Bila makan rasa keras sikit daging mungkin sebab goreng kejap tu *Kata si pemakan. Kalau nak kuah lebih bubuh air sikit dan tambah sos tomato
SOTONG MANGGA ala thai

SOTONG MANGGA ala thai

cumanya QH ubah dari ayam ke sotong pula. Gorengdalam minyak yang banyak sehingga kekuningan. sebabnya sotong ni bila digoreng ianya akan mengecutkan
Resepi Tom Yam Campur Ala Restoran Thai

Resepi Tom Yam Campur Ala Restoran Thai

Tapi kalau kat rumah mesti ada jugak ikan atau ayam sebagai lauk sampingan. Masukkan air masukkan pes tomyam dan cili pes, kiub ayam

Resep Green Curry ala Thai

Masukkan ayam dan aduk terus. ½ sdm minyak goreng untuk menumis. Masukkan minyak goreng dan tumis bumbu hingga harum
MIE GORENG ASAM PEDAS

MIE GORENG ASAM PEDAS

Kali ini aku pakai ayam, udang, cumi, bakso dan sawi hijau. Sebenarnya ini adalah mie goreng biasa, mirip dengan mie goreng asam pedas alaThai yang dulu sudah pernah aku posting
Kaldu Ayam Homemade "SEHAT" Untuk Si Kecil

Kaldu Ayam Homemade "SEHAT" Untuk Si Kecil

Ala Restoran "Udang Goreng Tepung Saus. Kulit Pangsit Goreng Enak Renyak Teman Makan Mie Ayam. Nasi Goreng Sayur Sehat Untuk Anak - Anak [Gizi Lengkap]
Nasi Goreng Nanas

Nasi Goreng Nanas

Kalau yang versi resto ini, ayamnya dicampur tepung dan bumbu begitu, sedikit beda dengan ayamgoreng pandan yang pernah saya buat
Nasi Goreng Sayur Enak Bonus Sehat

Nasi Goreng Sayur Enak Bonus Sehat

Kulit Pangsit Goreng Enak Renyak Teman Makan Mie Ayam. Bikin Sendiri Minyak Mie Ayam. Bikin Sendiri King Mango AlaThailand Spesial