Acar ikan mata besar recipes

Ayam Panggang Rosemary Lemon & The Gang

Ayam Panggang Rosemary Lemon & The Gang

ACAR TIMUN. sedikit ikan bilis. ASSALAMUALAIKUM adik2 blogger tersayang semoga sihat sejahtera hendaknya disamping tugasan harian, pertama kali kak Noor masak ayam panggang lemon, anak2 sangat teruja dan masing2 cakap sedap sedap sedap haha, lepas tu dua tiga hari kemudian memang terpaksa buat lagi dan kali ni lebih banyak dan memang puas lah anak2 makan walaupun hanya dengan nasi hujan panas dan acar timun dah memadai, tak perlu banyak2 jenis lauk, selamat mummy takyah berlama2 kat dapur kan. Kemudian baru lah di kacau biar warna nya bertaburan hahaha, tapi tak boleh terlalu kacau jugak nanti warna nasi jadi terlalu colourfull dan gelap, tapi ikut kegemaran masing2 lah, pada kak Noor biar sekadar ada kaler je, dah cantik pada mata tua ni heeeee. 1/2 biji bawang besar. HIRIS timun, carrot, bawang besar, cili dan limau kasturi, nipis2, kemudian gaulkan dengan garam dan gula, utk lebih masam boleh jugak di campur cuka, kalau tak cukup lah dengan limau kasturi je, lepas tu boleh lah di hidangkan dengan nasi hujan panas tu. ALHAMDULILLAH tak perlu banyak2 kan dah kenyang ini pun, ada rasa manis pada ayam panggang tu, masam pada acar dan pedas pada sambal wow. 2 kan dah kenyang ini pun, ada rasa manis pada ayam panggang tu, masam pada acar dan pedas pada sambal wow
Nasi Carrot ala Nasi Lemak Berjagung Bako

Nasi Carrot ala Nasi Lemak Berjagung Bako

Bahan acar timun. sedikit ikan bilis tumbuk. Tumiskan bahan tumbuk dengan sedikit minyak,masukan cili kisar kacau sehingga pecah minyak,masukan garam dan gula merah jugak bawang besar yg dimayang
Aci..aci.. buka pintu

Aci..aci.. buka pintu

ACARIKAN TENGGIRI. masukkan ikan goreng dan timun dan gaul rata. Mata sepet hidungnya belang. balik saje dari sekolah terus order nak makan nasi lauk ikan goreng panas2 katanya. gagahkan juga diri ke dapor dengan menu campak2 saje, AcarIkan Tenggiri. 2 keping ikan tenggiri - bersihkan dan goreng. 1 biji bawang besar. 2 keping ikan tenggiri - bersihkan dan goreng. 1 biji bawang besar
Nasi Dagang Menu  Dihari Minggu

Nasi Dagang Menu Dihari Minggu

Tak lah special sangat hidangan hari ni hanya nasi dagang biasa je, bersama the gang lah, gulai ikan tongkol, acar timun, ayam goreng dan telur rebus
Nasi Dagang Noxxa Cepat Dan Mudah ( Orang dagang teringin nasi dagang )

Nasi Dagang Noxxa Cepat Dan Mudah ( Orang dagang teringin nasi dagang )

Resepi Acar Ni rasa ramai yang dau kan, hanya potong timun dan carrot, tapi yang ni kaknoor tumis kan halia dan bawang putih, tambah dengan kunyit dan cuka, garam dan gula, lepas tu baru gaulkan dengan timun dan carrot tu, kaknoor memang suka acar macam ni daripada yang hanya gaulkan saja tu tanpa masak rencah nya
Makan Tengahari di Tengah Sawah

Makan Tengahari di Tengah Sawah

Melihat acar timun di atas itu pun sudah cukup menyelerakan. Amie mula belajar makan 'wadik' iaitu ikan sawah seperti sepat dan puyu dijadikan pekasam yang terkenal dalam masyarakat Banjar dan juga burung uwak-uwak goreng
NASI DAGANG KELANTAN

NASI DAGANG KELANTAN

yang wani buat ni gulai ikan tongkol je dan bahan sampingan lain acar mentah dan juga telur. BAHAN SAMPINGAN LAIN,ACAR MENTAH