Sambal recipes

Sambal Cibiuk Khas Garut

Sambal Cibiuk Khas Garut

sambal cibiuk. Berapa banyak sih ya jenis sambal di Indonesia ini. dan sekarang saatnya mencoba sambal cibiuk khas Garut
Sambal Ikan Bilis dan Petai

Sambal Ikan Bilis dan Petai

Anyway, this is my first time putting petai in my sambal after Hanita said that she longed to eat 'sambal ikan bilis dengan petai'
TUNA SAMBAL MATAH

TUNA SAMBAL MATAH

Sambal matah, pasti sudah sering dengar yaa sambal yang satu ini, sambal artinya racikan bahan bumbu yang dihaluskan, sementara matah itu artinya mentah, jadi sambel matah artinya sambal mentah
Resep Sambal Terong Balado Pedas Manis

Resep Sambal Terong Balado Pedas Manis

Sambal Terong Balado Pedas Manis. Ngomongin soal masakan terong, kali ini Resep Memasak punya resep sambal terong balado pedas yang enaknya bikin nagih
Sambal Tumpang Tahu

Sambal Tumpang Tahu

Sambal tumpang lagi. ada sambal tumpang tahu yang terkenal di Boyolali. pakai daging tetelan sambal tumpangnya
Sambal Tumis Udang Kering

Sambal Tumis Udang Kering

dah lama saya 'mengidam' nak makan Sambal Tumis Udang Kering. nak buat sambal tumis ni simple saja. Sambal ni
Resep Sambal Bajak

Resep Sambal Bajak

P. o. n. d. k. R. e. s. p. c. m. -. t. r. b. a. u. l. i. h. j. ,. y. g. B. w. S. 2. 0. C. 5. 7. 6. 3. /. 1. A. M. H. K
SAMBAL DABU DABU (Lilang Manado)

SAMBAL DABU DABU (Lilang Manado)

Sambal Dabu Dabu adalah termasuk sambal khas tradisional Lilang Manado, dengan rasa asam dan pedas, Sambal Dabu Dabu sangat cocok untuk mendampingi ikan bakar ataupun sate karena rasa asam nan pedas, membuat makan anda terasa lebih nikmat
Sambal Mangga Muda (Pencit/Bacang)

Sambal Mangga Muda (Pencit/Bacang)

Sambal Mangga Muda. Segarnya sambal mangga muda ini. enak sekali menikmati sambal mangga muda dengan sepiring nasi hangat dan ayam goreng
Sambal Petai Udang Kering Busyuk Yang Mantop

Sambal Petai Udang Kering Busyuk Yang Mantop

kalau belum boleh lah try resepi sambal petai ni jom, memang sedap, cuma nya agak busyuk sikitlah kalau ada yang tak tahan tu sabo je ye, tapi orang muda memang tak gemo ni tapi kalau untuk orang veteren mesti tak nak lepas peluang kalau ada menu ni di gerai atau di mana-mana restoren kan
Sambal Tahu Tauco Khas Medan

Sambal Tahu Tauco Khas Medan

Resep sambal tahu tauco khas Medan yang menurut saya rasanya mamamia lezatos. Jadi kalau masak sambal tahu tauco tanpa cabai hijau ada rasa yang kurang, he he he
Sambal Sardin Berkantan

Sambal Sardin Berkantan

SAMBAL sardin yang telah siap sedap dimakan dengan nasi putih yang panas atau sejuk heee. ASSALAMUALAIKUM dan salam sabtu untuk semua, hari ni dah 29 hb disember, rasa nya sabtu terakhir untuk tahun 2012 ni, hanya tinggal beberapa hari lagi kita akan melangkah masuk ke tahun baru 2013, dan rasa nya dalam tahun 2012 jugak hanya sekali je akak makan sardin dan termasuk yang ni dua kali lah hahahaa, bukan ape sebab dalam umah ni tak de yang minat sardin pun, ni pun kes nak cepat semalam banyak agenda perlu dibereskan, korek2 dalam kabinet dapur ada lagi satu tin sardin nasib belum expired boleh lah jadi peneman nasi putih
Resep Sambal Matah Khas Bali Mudah Enak

Resep Sambal Matah Khas Bali Mudah Enak

Resep Sambal Matah Khas Bali Mudah Enak - Bagi buntik yang berasal dari Bali mungkin sudah biasa menyantap makanan dengan sambal matah ini
SAMBAL  GORENG JAWA

SAMBAL GORENG JAWA

Ni lak sambal goreng jawa yg ku buat semalam tp masih ada belen lg wat berbuka tadi. resepi sambal tempe goreng jawa
Sambal Goreng Labu & Tahu

Sambal Goreng Labu & Tahu

Ada beberapa macam sambal goreng ala Semarang, selain sambel goreng kentang yang sudah pernah aku posting resepnya di SINI