Ku recipes

KUE KU

KUE KU

Kulit. Kukus kacang hijau hingga matang dan lunak. Kulit. Untuk kue ku merah. Ambil adonan kulit, pipihkan, beri isi kemudian bulatkan kembali
macarons ku.....

macarons ku.....

Assalamualaikum. orng yg suka manis suka la kut ngan mac nie. mood nak buat tu baru smpi + baru rasa ada kekuatan tp keyakinan cuma 50 % je
Kue Ku Lembut

Kue Ku Lembut

Masih punya sisa Kumbu Kacang Hijau. Pilihan jatuh untuk membuat Kue Ku aja. masih ada juga sisa kumbunya
Guru-Guru ku

Guru-Guru ku

atau paling kurang pun. nama saya diberikan sbg peserta kuiz tanpa pengetahuan saya. melalui hutan dikawasan kuari
Kue ku labu kuning (Pumpkin ku kuih)

Kue ku labu kuning (Pumpkin ku kuih)

Finally, I made kue ku (or ku kuih), a traditional kue in tortoise shell shape that made of glutinous rice flour and sweet mung bean paste filling
Kue Ku Ketan Hitam

Kue Ku Ketan Hitam

Jadilah rencana aku mau upload foto banyak. resep cookies ketan hitan sama kue ku ketan hitam. akhirnya aku posting terpisah aja dech tunggu isi pulsa dulu
Mangga Ku Berbuah Lebat

Mangga Ku Berbuah Lebat

Pendekata menu ditangan sendiri selesaikan ikut kegemaran lah. Assalamualaikum dan salam hari minggu untuk semua adik2 yang sudi berkunjung kesini,hari minggu hari bersantai2 kan jadi hari ni kita berrileks2 lah saja lah tak payah memasak,sekadar makan yang simple2 saja lah atau makan MAGGI hahaa sesekali boleh lah makan maggi ni jangan amalkan tau,atau kalau malas lagi boleh lah makan MANGGA saja,buat semangkok garam belacan dan duduk menyicah dari pagi sampai petang ,baru lah datang ' CHERRY BERRY ' tapi takpe sekurang2nya buang lemak2 berlebihan tu. 2 yang sudi berkunjung kesini,hari minggu hari bersantai
KUE KU

KUE KU

Assalamu'alaykum warahmatullah. Kali ini postingan saya masih tentang kue tradisional. Pastinya udah pada tau donk dengan kue merah ini, yuuup kue ku atau ada juga yang menyebutnya kue thok, kue kura-kura atau angku kuih
Lopes Ku Ala Sushi

Lopes Ku Ala Sushi

ASSALAMUALAIKUM. Selamat petang untuk semua nya, sebenarnya dah lama sangat teringin nak makan kuih lopes ni, disebabkan hanya tukang masak yang teringin, yang lain agak kureng suka, jadi masa untuk membuat lopes asyik dok postpone je sehingga lah ke hari ni, kaknoor rajinkan diri, tak sihat sebenarnya selsema dan batuk tapi macam mengidam lah pulak nak makan macam-macam, nak beli lopes ni memang takde jual,jadi dah barang semua ada berkuntau lah kaknoor didapur usangku hari ni
Ku Sahut Seruan Mu Ya Allah

Ku Sahut Seruan Mu Ya Allah

Alhamdulillahhh ini gambar hari kedua maksud nya pagi ini sesudah waktu subuh, betapa ramainya insan dari pelbagai pelusuk dunia berkumpul disini, ada yang baru datang ada jugak yang dah menunggu untuk pulang, pendekata masjid ini tak pernah sunyi dan kosong setiap waktu pasti ada yang keluar masuk tanpa henti tak mengira waktu solat
Remekin ku....

Remekin ku....

barang yg ditunggu sudah kunjung tiba ke teratak kecilku. daku hanyalah insan biasa. bnyk gak kurangnya kan
Pavlova Ku Yang Sedap Tak Kenal Maka Tak Cinta...

Pavlova Ku Yang Sedap Tak Kenal Maka Tak Cinta...

ASSALAMUALAIKUM dan salam sejahtera semua nya ya, rasa nya dah lama tak buat pavlova ni, time hariraya dulu buat tapi tak sempat nak gambao habis semua ngap, kali ni ada permintaan dari anak-anak, jadi buat lah, sebeenarnya sebelum ni kaknoor hanya buat je tak pernah makan pun, entah sebab tak suka, tapi yang baru ni buat try test makan, aduhh rupa nya SEDAPPPP tak cukup satu kalau yang cute dan comey ni
Ketan Biru Bunga Telang Ku Yang Eksotis..^^

Ketan Biru Bunga Telang Ku Yang Eksotis..^^

seneng sekali aku. paket yang sangat berharga buatku. akhirnya rasa penasaranku terjawab. Jadi ceritanya pas aku posting jajanan ketan biru dari pasar Gang Baru Semarang beberapa waktu lalu
Pisang Emas Ku Bawa Belayar

Pisang Emas Ku Bawa Belayar

Assalammualaikum dan selamat sejahtera serta selamat sore rakan belog semua. Ok dah cukup membebel, jom kita terus ke resepi ye